last.fm





STABBING WESTWARD – Darkest Days

Sony 1998
ta-ta-mi | ta-ta-mi hudba  |   |  23-09-98

51gAFeGe49L._SL160_[1]

Chicago bylo vždycky drsný místo a tak kapely z téhle části světa na tom nemohly být jinak. Hlavně tvrdá elektrárna a nebo chcete-li “electronic body music” tady vždycky měla silný zastoupení, převážně pak pod vlajkou labelu Wax Trax. Stabbing Westward vznikli v roce 1985 a jejich třetí album “Darkest Days” úspěšně pokračuje v už dříve započaté pouti. Producentem byl Dave Jerden, který je znám především ze spolupráce s Jane’s Addiction a Alice In Chains. Kompaktní opus 16–ti songů je na základě změny nálad a emocí rozdělen do čtyř částí tak, aby vyprávěl jediný příběh. Přesto se však nejedná o “klasické” konceptuální album, neboť jednotlivé skladby žijí svým vlastním životem. Úvodní intro zvazbené kytary ve skladbě “Darkest Days” silně připomíná Joy Division z alba “Still”, “Everything I Touch” je vskutku povedená “hitovka” (sarkasmus není na místě) a “You Complete Me” má klávesy jako první desky Gary Numana, s hymnicky vypjatým vokálem Christophera Halla. Najdete zde také původní verzi skladby “Torn Apart”, která se objevila na soundtracku k filmu Spawn. Závěrečná “Waking Up Beside You” je skutečně dokonale vybroušeným diamantem, s temným kytarovým riffem, hypnotickým rytmem a emotivně vygradovaným vokálem. “Chceme být heavy emocionálně, nikoli zvukově,” tvrdí zpěvák a kytarista Christopher Hall. “Hudba je pro nás spíš záležitost pocitů a nálad, než vzteku a testosteronů.” K tomu přidejte velice povedený obal a mohlo by se zdát, že je zaděláno na desku roku. Jenže. Stabbing Westward sice ten svůj šutr vybrousili opravdu dokonale, je to rozhodně jejich nejpropracovanější album, ale jinak zůstali sedět na zadku a oproti předcházejícím dvěma zde není znát žádný posun či vývoj jakýmkoliv směrem. A to by při dnešní konkurenci mohlo býti smrtelné.

Srovnej si: Nine Inch Nails, Marilyn Manson

★★★★☆☆

Michal Jakubík

Komentáře nejsou povoleny.